نگاه :


Nikos Economopoulos

رای اعتماد

نیست فتنه گر تر از چشمانت اما با دلم

                 باز لابی کرد و رای اعتماد از من گرفت                 

این خط ! این نشان !

یک روز دری به تخته می خورد !

باد قاصدکی می آورد،

که عطر ِ آفتاب و آرزوهای مرا می دهد !

این خط ! این نشان !


یغما گلرویی

نشنیده می گیری ندیده هم بگیر


مِثل همیشه ات

که دعاهایم را نشنیده می گیری

یک بار هم

گناهانم را

ندیده بگیر ...

دلقک دعا می خوانَد

و فرشتگان می خندند...


عبدالحمید ضیایی


باشد، تو یک کلاف بیاور مرا ببر

از قیمتم ولی به خریدارها نگو... 


مهدی فرجی

نگاه :


Nikos Economopoulos

کی می‌شود که
ساعت وقارش را
با بی‌قراری من، عوض کند

عجب خدایی دارد

هر کس که تو را خدای خود پندارد

کفرش به کنار ، عجب خدایی دارد

نگاه :

Nikos Economopoulos

بی حاصلی

                                                          نه چون بید از تهیدستی درین گلزار می لرزم                                                                                                               

                                                که بر بی حاصلی می لرزم و بسیار می لرزم 


                                                                                            صائب

غریب

غریب ما هستیم
لطف شما
رسیدگی به غربت ماست


طاهره صفارزاده

وعده تو کردی و او به جا آورد


مرید پیر مغانم ز من مرنج ای  شیخ


چرا که وعده تو کردی و او به جا آورد

صرفا جهت اطلاع

رفتن هیچ ربطی به رسیدن ندارد

اعتبار

همیشه کوه بمان تا همیشه نام تو را

صدا کنم که مگر اعتبار من باشی

لبخند

گاه لبخندی ، نگاهی را به راهی دوخته

نگاه :


Nikos Economopoulos

عمر می‌گذرد

به هرزه بی می و معشوق عمر می‌گذرد

بطالتم بس ، از امروز کار خواهم کرد

سیب سرخ


ای سیب سرخ غلت زنان در مسیر رود    یک شهر تا به من برسی عاشقت شده است   


پر میکشی و  وای به حال پرنده ای     کز پشت میله ی قفسی عاشقت شده است 


فاضل نظری 

زندگی،  راز بزرگی است که در ما جاریست
زندگی فاصله آمدن و رفتن ماست
رود دنیا جاریست
زندگی ، آبتنی کردن در این رود است
وقت رفتن به همان عریانی؛ که به هنگام ورود آمده ایم
دست ما در کف این رود به دنبال چه می گردد؟
هیچ!!!
زندگی ، وزن نگاهی است که در خاطره ها می ماند
شاید این حسرت بیهوده که بر دل داری
شعله گرمی امید تو را، خواهد کشت

زندگی درک همین اکنون است

سهراب سپهری

نگاه :


Bruce Davidson

بی گمان در شک  صادقان

بیش از یقین  عامه ی مردمان

از نور  ایمان، نشان توان دید.

Robert Capa

Thomas Dworzak

زبان دارای محدودیت هایی است و در جهان واقعیت هایی وجود دارد که در قالب زبان قابل بیان نیست.

ویتگنشتاین

اگر میدانستید که یک محکوم به مرگ هنگام مجازات تا چه حد آرزوی بازگشت به زندگی را دارد آنگاه قدر روزهایی را که با غم سپری میکنید ، می دانستید.  

فعلا نشانی نداریم


شما نامه بنویس


اما نفرست.


کمیل قاسمی


ازدیده رفت و از دل  پرخون نمیرود


در دل چنان نشسته که بیرون نمیرود


اهلی شیرازی




دیوانه ام می خواستی، آیا بدست تو


دیوانه ای با این جنون، زنجیر خواهد شد؟


محمدعلی بهمنی



Bruce Davidson


مردان عشق را به هیاهو چه حاجت است


رنـــــدان روزگــــــار خمــــوشی گزیده انــــد


معینی کرمانشاهی



بود مصاف تو ای چرخ با شکسته دلان


همیشه شیر تو آهوی لنگ می گیــرد


صائب تبریزی



سر بسته ماند بغض گره خـورده در دلم


آن عقده های گره گشا در گلو شکست


قیصر امین پور



گرچه یاران همه از شادی ما غمگینند


بــاز شادیم که یـــاران ز غم ما شادند


قیصر امین پور



عکاس: سید مجتبی خاتمی


عکاس: سید مجتبی خاتمی 

چه شود به چهره‌ی زرد من نظری برای خدا کنی

که اگر کنی همه درد من به یکی نظاره دوا کنی  


تو کمان کشیده و در کمین، که زنی به تیرم و من غمین  

همه‌ی غمم بود از همین، که خدا نکرده خطا کنی 


هاتف اصفهانی

به «ولا الضالین» دلم خوش بود
با دو نخ موی تو شدم گمراه

گاهی وقتا سکوت کردن نشونه ی تایید حرفای طرف مقابل نیست،قطع امید کردن از سطح شعور طرف برای ادامه بحثه...


(وبلاگ:نصیحت های یک شیزوفرنی)

البته مدتش کوتاه است

یک درد و رنج واقعی و حتمی امکان دارد که یک آدم ترسو و سطحی را گاهی به یک آدم مصمم و ثابت‌قدم بدل کند، البته مدتش کوتاه است؛ وانگهی دیده شده است که ابلهان، بر اثر درد و رنج واقعی و حقیقی، فرزانه شده‌اند، مسلّم باز هم برای مدتی کوتاه؛ این خاصیت درد و رنج است.


گزیده‌ی کتاب «تسخیرشدگان (جن‌زدگان)»
نوشته‌ی «فئودور داستایوسکی»
ترجمه‌ «علی‌اصغر خبره‌زاده»
نشر «نگاه»


Fabio Bucciarelli

چگونه گوش توان کرد بر خردمندان


گهی که عشق شود غالب و خرد مغلوب


خواجوی کرمانی

سؤال ما نبود غیر آرزوی محال


نشسته‌ایم بر آن در که وا نخواهد شد


کلیم کاشانی